הנשיא הרצוג: "אנחנו במצב חמור מאוד"

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on הנשיא הרצוג: "אנחנו במצב חמור מאוד"

    נשיא המדינה הזהיר הערב: "נחנו במצב חמור, חמור מאד; שעלולות להיות לו השלכות מדיניות, כלכליות, חברתיות וביטחוניות"

    צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף הערב (שני) בטקס הענקת תואר אזרחות כבוד של העיר תל אביב-יפו, והתייחס לקרע בעם: "אני מבקש להקדיש כמה מילים למאבק הפנימי שקורע אותנו בעת הזאת. אין זה סוד שאני מקדיש את כל עיתותיי וכוחי למציאת הסכמות – שיחלצו אותנו מהמשבר החוקתי והחברתי בו אנו נתונים. אנחנו במצב חמור, חמור מאד; שעלולות להיות לו השלכות מדיניות, כלכליות, חברתיות וביטחוניות.

    "אני פוגש את כולם. מקשיב, מנסה להבין, לגעת בכאבים, בדאגות, בחרדות ובחלומות; ולתרגם את כל אלה – לרגע חוקתי מכונן, שיבצר את עקרונות היסוד של מדינת ישראל לדורות. לא מדובר בפשרה פוליטית, מדובר במאמץ סיזיפי למצוא נוסחה נכונה של איזון ושל תקווה. כי קשה ומדאיג המצב עד מאוד", אמר הנשיא.

    לדבריו "אני שומע את האנשים מכל הקשת מדברים מדם ליבם, והאמינו לי: כולם אוהבים את המדינה. כולם רוצים את טובתה. לא עם כולם חייבים להסכים, גם אני – ממש לא מסכים עם כולם. אמרתי את זה בפומבי. אבל חשוב לדעת: הצדדים במחלוקת העמוקה הזאת – דואגים למדינה ובעיקר אוהבים את המדינה. ולכן, דווקא בגלל העובדה החשובה הזאת, אני כולי תקווה – שכמו שכתב הרב קוק – רבה הראשון של תל אביב- יפו: "נשוב להיבנות, והעולם עמנו יבנה, על ידי אהבת חינם".



    1 תגובות

    מיין תגובות